mandag den 9. januar 2012

Kreativ!!

Hej alle :)

Jeg er en rigtig kreativ person og derfor har jeg nu sat mig for et nyt projekt :-)
Projektet er dog ikke så stort, men hyggeligt nok at lave :)
Det jeg er i gang med at lave er nogle lette enkle halskæder :-)

Matrialer:

1. En lang gennemsigtig snor
2. Enkle perler af eget valg
3. Har desværre ikke ordet for det, men sådan en perle man kan klemme sammen med en tang når man skal afslutte halvskæden.
4. En fladmas tang.

Fremgangsmåden:

1. Du tager den første perle i gennem snoren og lad den føres ned til enen. Der skal være ca. 6 cm fra enen af til perlen.

2. Put snoren igennem perlen fra den anden side af så den danner en lykke.

3. Du skal nu låse perlen fast. Put snoren i gennem den lykke du har lavet.

4. Du vil nu få en ny lykke. I denne lykke skal du så putte snoren i gennem. Perlen er nu låst fast til snoren.

5. Put nu en ny perle på. Lav et mellemrum på ca 2-3 cm.

6. Lås så perlen fast på stedet som du gjorde mellem trin 2-4.

7. når du har fået din rette længde afluttes den med enten en knude, lås eller den der perle jeg ikke ved hvad hedder hvor du skal fladmase den på det valgte sted.

8. Du har nu lavet en enkel og elegant halskæde du enten kan vikle en eller to gange rundt om halsen. Hvis du vil kan den også komme rundt om håndledet.


Håber i har lyst til at prøve at lave den.
Send gerne et billede ind af din halskæde. Det ville vi være rigtig glade for :)

- JOSEFINE

P.s Photos coming soon :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar